Медіаграмотність у час війни - надважлива навичка для дітей
Сьогодення диктує свої правила для сучасників. Надважливо навчати дітей та підлітків про інформаційну безпеку та розвивати критичне мислення.
В рамках Тижня медіаграмотності, який проходив в Дубриницькому ліцею з 5 по 9 лютого 2024 року та був приурочений до Дня безпечного Інтернету, вчителі-предметники підвищували рівень медіаграмотності дітей, навчали їх як ставити новини під сумнів і самостійно верифікувати інформацію в умовах війни. Учням були запропоновані цікаві вправи, проведено тематичні уроки з розвитку критичного мислення та формування навичок медіаграмотності, зокрема діти навчалися:
- самостійно оцінювати різні рівні комунікаційних засобів та порівнювали його з поданим матеріалом на правдивість та достовірність;
- правильно збирати інформацію для формування власної думки на основі здобутих фактів;
- розпізнавати думку автора, розуміти чужу точку зору;
- поважати інші погляди, які можуть різнитися з їх власними;
- відповідально створювати медіа повідомлення для ефективної комунікації та визнання власної думки, оцінювання, що і як ви говорити;
- розуміти, що кожне повідомлення може впливати на іншу людину по-різному та визначати роль медіа у нашій культури;
- усвідомлювати, що плітки про знаменитих людей на обкладинках глянцевих журналів та комічні меми – це все засоби, що формують погляд дитини на світ та змушують мислити певним чином.
З-поміж безлічі інформаційних джерел дитина може заблукати. Тому правильне навчання медіаграмотності допоможе не тільки уникнути негативного впливу ЗМІ та Інтернету на свідомість дитини, але і сприятиме її зростанню як людини, яка поважає оточених, має власну думку та не потрапить у пастки медіа-простору.
Формуємо цифрового громадянина